fredag 9 mars 2012

Nästa koftprojekt

Nu är jag nääästan klar med Koftan, jag har ca 1 dm kvar på armarna att göra och då dyker ju nästa behagliga fundering upp. Vad ska bli nästa projekt?
Jag har sett ut tresom jag tycker är fina,Celery Cardigan av Veera Välimäki, Tea Leaves Cardigan av Melissa LaBarre och OFFE (Ravelry-länkar).

Den första ska göras i ett tunt sockgarn och den andra i ett tjockare garn. Den första har jag sett ut ett garn till men den andra har jag lite funderingar kring. Antingen stickar jag den i samma garn som min Kofta men med mindre stickor för att uppnå 20 st/10 inch och då vet jag inte om den blir för kompakt eller så använder jag mig av ett garn av tunnare kvalitet, tex Juvel och testar hur det blir.

Hmmm....Man kan ju räkna om mönstret också men jag känner mig inte riktigt mogen för det ännu!

För OFFE-koftan funderar jag på att testa Kauni, men har aldrig kramat det garnet så jag vet inte om jag törs.....

Angenäma problem!

Inga kommentarer: